середа, 29 листопада 2017 р.

Літературна скарбниця. Підсумковий урок. 5 клас

Тема. Літературна скарбниця

Мета.         Узагальнити та систематизувати вивчений протягом року матеріал, перевірити знання учнями текстів творів, що вивчплися, а також відомостей про авторів, знання з теорії літератури; сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів, розвивати їхню творчу активність, уміння змагатись і перемагати; виховувати почуття колективізму, відповідальності.

Обладнання: прикріплене на дошці ігрове поле для “морського бою”, штурвал корабля, прислів'я “Світ — корабель, розум — вітрило, думка — кермо”, два столи для команд та стільці, виставка книг, дитячих малюнків, ілюстрацій до творів; правила гри.

Світ — корабель, розум — вітрило, думка — кермо

Хід уроку


 I.   Організаційний момент.
II. Мотивація навчальної діяльності.
1. Оголошення теми, мети, епіграфу уроку.
2. Слово вчителя.
От і добігає кінця навчальний рік. Рік, коли ви стали п'ятикласниками. Коли познайомилися не лише з новими вчителями, а й з новими навчальними предметами. Серед них і зарубіжна література. Ви збагатилися новими знаннями, враженнями, емоціями. І все це — завдяки книгам. Тому спершу — невеличка екскурсія.
3. Перегляд книжкової виставки, на якій представлені різні видання літературних творів, які вивчалися в 5 класі.
4. Перегляд “художньої галереї” - учнівських ілюстрацій та малюнків до творів.
(Екскурсію проводять учні, які отримали перед уроком відповідне домашнє завдання).
III. Основна частина уроку.
1. Слово вчителя. Ознайомлення з правилами гри.
На останньому підсумковому уроці ми підіб'ємо підсумки вивченого протягом року у дещо незвичній формі — грі-змаганні “морський бій”. Умови цієї гри такі. Ігрове поле нагадує звичайне поле для “морського бою”: по горизонталі розміщені букви, по вертикалі — цифри. На полі “заховано” п'ять кораблів: один має чотири щогли-клітинки, один — три щогли-клітинки, два — по дві щогли, два — по одній. Команди по черзі називають координати літери зашифрованого слова (Книга джунглів). Якщо команда влучила у літеру, вона відкривається, а гравці отримують 10 балів і право на “постріл”. Якщо команда влучила у порожню клітинку, вона має відповісти на запитання. За правильну відповідь отримує також 10 балів, але не має права на ще один “постріл”, як при вгаданій літері. Коли гравці достроково здогадались, яке слово було зашифроване, команда отримує додатково 30 балів. Перемагає та команда, яка в сумі заробила більше балів.
2. Представлення команд.
3. Ознайомлення з правилами поведінки під час гри.
Наша гра -  командна, тобто результат змагання в цілому залежить від кожного зокрема. Тому пропоную ознайомитися і прийняти ось такі правила:
Говорити коротко, чітко, по черзі.
Слухати інших.
Висловлюватися від свого імені.
Бути активним.
4. Вироблення очікуваних результатів гри.
5. Змагання команд.
Запитання для команд
Що таке приказка?
Що таке прислів'я?
Дайте визначення терміну “всесвітня література”.
Назвіть німецьких учених, які вирушили на пошуки народних скарбів, аби “розбудити сплячі у віках твори, воскресити любу серцеві мудрість давнини, що дрімала у затінку”.
Його називають “сонцем російської поезії”.
Назвіть жанр твору “Руслан і Людмила”.
Хто є основоположником жанру літературної казки?
Хто раз на два роки другого квітня може бути проголощений лауреатом Золотої медалі Андерсена?
Героїня казки Андерсена, яка стала символом Копенгагена і всієї Данії?
Хто є автором казки “Снігова королева”?
Перший англійський письменник, який став лауреатом Нобелівської премії?
До якої із збірок Кіплінга увійшла повість “Мауглі”?
Що є важливим для всіх мешканців джунглів, крім мавп?
Як називають дітей, які опинилися серед диких звірів і вижили?
Яку країну називають Країною Сонця?
Що таке хоку?
Справжнє ім'я майстра японської поезії — Дзінсітіро Гіндзаемон. Його псевдонім?
Дерево — символ Японії?
Яка квітка символізує країну Японію?
Який вірш Роберта Бернса символізує його любов до Шотландії?
Справжнє ім'я Марка Твена?
Назвіть жанр твору “Пригоди Тома Сойєра”?
Кого зі своїх рідних Марк Твен зобразив на сторінках повісті в образі тітки Поллі?
Що таке портрет?
Назвіть автора “Пеппі Довгапанчоха”?
Як звали плюшевого ведмедика, про якого написав англієць Мілн?
Представник якого народу знайшов чарівний перстень? Він є героєм Толкіна.
Як звали дівчинку, котра потрапила в казковий твору Льюїса Керрола?
IV. Підбиття підсумків гри, визначення та нагородження переможців.
V. Повернення до очікувань — ознайомлення зі змістом очікувань кожної команди і аналіз причини успіху чи невдачі.
VI. Заключне слово вчителя.
Ось і закінчилася наша гра, а разом з нею і вивчення світової літератури 5 класу. Ви знаєте відповіді на всі запитання? Вітаємо вас! У вас і справді глибокі знання. Не знаєте відповідей? Не засмучуйтеся. Якщо ви будете наполегливо працювати, то на вас чекає багато цікавих відкриттів. Головне — щоб ви хотіли про них дізнатися. Вам можна тільки позаздрити, адже процес пізнання такий захопливий. Беріться за книги, і вони допоможуть вам правильно відповісти не лише на ці запитання. Нових книжок вам та нових вражень!









































Немає коментарів:

Дописати коментар